Drie redenen voor spandoeken in je mediamix

Buitenreclames zijn er in uiteenlopende vormen. Wanneer je jouw merk vanaf een afstand onder de aandacht wilt brengen, dan zijn spandoeken een uitstekende manier om kleurrijk op te vallen. Vele mensen zullen hierdoor automatisch even kijken naar wat jouw spandoek te zeggen heeft en het trekt dus de onwillekeurige aandacht van nieuwsgierige voorbijgangers. Spandoeken zijn een goedkope vorm van buitenreclame en versterken de identiteit van het merk bij het publiek. In dit artikel geven we je meer toelichting over de drie belangrijkste redenen voor het gebruiken van spandoeken als versterking in de mediamix.  

Een consistente boodschap 

Om consumenten te overtuigen tot het ondernemen van actie, wordt er over het algemeen gesteld dat iemand gemiddeld 10 keer in aanraking moet komen met de boodschap. Wanneer je aan de slag gaat met diverse vormen van buitenreclame zoals spandoeken, dan zorg je ervoor dat je een consistente marketingboodschap weet te bewerkstelligen die een hele regio kan bereiken!   

Niet te missen 

Terwijl je een pop-up op het internet kan wegklikken en een televisiereclame kan wegzappen, kan het publiek bij buitenreclame niet zomaar van zender veranderen. Spandoeken maken hierdoor onderdeel uit van het straatbeeld en zijn niet zo gemakkelijk weg te denken. Sterker nog, mensen die onderweg zijn zullen doorgaans bewuster letten op hun omgeving, waardoor advertenties in hun gezichtsveld vrijwel niet te missen zijn en meer aandacht kunnen opwekken!  

Meer waarde voor je geld  

In tegenstelling tot dure pay-per-click advertenties en tv-spotjes, zijn spandoeken een ontzettend goedkope manier om jouw boodschap in een lokale regio onder de aandacht te brengen. Een spandoek geeft je de mogelijkheid om een korte en overzichtelijke boodschap te delen met vele voorbijgangers die jouw potentiële publiek kunnen zijn. Spandoeken zijn er in verschillende maten en soorten, waardoor het zelfs met een klein budget mogelijk wordt om meer bekendheid te genereren.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *